A Somogy Megyei Kormányhivatal a horvátországi Muraköz megye, valamint Eszék-Baranya megye Közigazgatási Hivatalával partnerségben, az INTERREG V-A Magyarország-Horvátország Együttműködési Program keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alapból biztosított támogatást nyert el a horvát-magyar, határon átnyúló közigazgatási kapcsolatok fejlesztése céljából.
A projekt Magyarország oldaláról a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkársága, horvát részről a Közigazgatási Minisztérium szakmai támogatásával valósul meg.
A projekt fő célja egyfelől a közigazgatás-fejlesztés terén történő tapasztalatcsere, másfelől a határon átnyúló közigazgatási eljárások, szolgáltatások fejlesztése.
A projekt keretében 2017. november 23-án a Somogy Megyei Kormányhivatal szakmai konferenciát szervezett, melynek kiemelt témái az egyablakos ügyintézés kialakítása, a területi közigazgatás újjászervezése, valamint az elektronikus közigazgatás fejlesztése, továbbá az ezen területeken megnyíló fejlesztési és határon átnyúló együttműködési lehetőségek megvitatása volt. A konferencia keretében a résztvevők olyan jó gyakorlatokat ismerhettek meg a partner országból, amely saját munkájuk vonatkozásában is inspiráló lehet, továbbá alkalmat nyújtott a szakmai eszmecserére és a szakmai kapcsolatok kialakítására.
A rendezvény Dr. Neszményi Zsolt kormánymegbízott „A területi közigazgatás átszervezésének gyakorlati tapasztalatai – hogyan lehet sikeresen kezelni a közigazgatás átszervezését?” című előadásával vette kezdetét. Dr. Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatás Fejlesztéséért Felelős helyettes államtitkár asszony a kormányablakok kialakításának tapasztalatait osztotta meg a horvát és magyar kollégákkal.
Andreja Bakula a Horvát Közszolgálati Emberi Erőforrás Menedzsment Szolgálat vezetője a horvát közigazgatási rendszer felépítését és fejlesztését mutatta be.
Az egész napos rendezvényen részt vett Biró Norbert, a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke és Katica Prpic horvát államtitkár asszony is.
A konferencia lehetőséget adott a két ország szakembereinek közös munkabeszélésre is, így az egyablakos ügyintézés kialakítása és az elektronikus közigazgatás, valamint a közigazgatási folyamatok újjászervezése és elektronizálása kerültek górcső alá.